Na Dolnym Śląsku planowany jest remont trasy kolejowej łączącej Bielawę ze Srebrną Górą, gdzie znajduje się jedno z największych turystycznych magnesów regionu – majestatyczna twierdza fryderycjańska. Po zakończeniu prac modernizacyjnych, pociągi Dolnośląskich Kolei będą mogły osiągać prędkość nawet 100 kilometrów na godzinę.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei poszukuje obecnie wykonawcy dla projektu odnowienia linii kolejowej do Srebrnej Góry – nieeksploatowanej już od blisko pół wieku. Potencjalne oferty firm budowlanych są oczekiwane do dnia 28 stycznia.
Odrestaurowany odcinek będzie stanowił kontynuację wcześniej, w 2019 roku, odnowionej trasy kolejowej prowadzącej z Dzierżoniowa do Bielawy. Ruch Kolei Dolnośląskich na trasie Wrocław – Świdnica – Dzierżoniów – Bielawa zostanie przedłużony aż do Srebrnej Góry. Planowane jest wprowadzenie przynajmniej ośmiu takich kursów dziennie.
Andrzej Hordyj, burmistrz Bielawy, podkreśla znaczenie tej inwestycji dla lokalnej turystyki. Umożliwi działanie bezpośredniej komunikacji między głównymi atrakcjami gminy, takimi jak Camping „Sudety”, Jezioro Bielawskie oraz Góry Sowie a Srebrną Górą, w której zlokalizowane jest jedno z największych skarbów turystycznych Dolnego Śląska – zabytkowa twierdza pruska.